Výměnný pobyt – Bystričany 2016

10.06.2016

Sraz před cestou jsme měli v pondělí 23. května v 9:30 u školy. Na nádraží k vlaku do Hranic na Moravě nás odvezli naši rodiče. Když jsme přijeli na nádraží, čekali jsme na vlak, který jel v 10:30. První vlak, kterým jsme jeli , byl RegioJet. V něm jsme se dívali na filmy a ty 2 hodiny utekly rychle. Potom jsme přestoupili do pomalejšího vlaku, kterým jsme jeli asi 2-3 hodiny.

Na nádraží do Prievidze pro nás přijel pan ředitel se školním autobusem. Autobusem jsme dojeli až ke škole, ve které jsme měli ubytování. Škola byla v Bystričanech. Ubytovali jsme se a šli jsme na večeři. Po večeři jsme šli na chvíli ven. O půl deváté jsme se šli sprchovat a čistit si zuby do tělocvičny a potom jsme šli spát.

Další ráno jsme se učili se Slováky a před obědem jsme měli olympiádu, ale protože pršelo, byla v tělocvičně. Následoval oběd. Odpoledne jsme navštívili termální koupaliště v Chalmové. Když jsme přišli zpět do školy, měli jsme večeři. Šli jsme se osprchovat a spát.

Třetí den jsme po snídani vyjeli autobusem k zámku Bojnice a když jsme si prošli krásný velký zámek a podívali jsme se do jeskyně, šli jsme do ZOO. Ještě než jsme si prohlédli ZOO měli jsme přednášku o šelmách. Na konci přednášky jsme si mohli pohladit želvu. A potom už následovala prohlídka ZOO. Od zámku Bojnice jsme sešli do města, kde jsme si mohli něco koupit. Odjeli jsme autobusem do školy, odložili jsme si věci a měli jsme večeři. Po večeři jsme opékali a byly jsme venku.

Poslední den jsme vstávali v 6 hodin. Oblékli jsme se, šli jsme na snídani a potom nás autobus odvezl opět na vlakové nádraží v Prievidzi. Nastoupili jsme do vlaku a pak jsme přestupovali ještě do dvou rychlíků. Asi ve 2 hodiny jsme přijeli na nádraží do Hranic na Moravě, kde si nás vyzvedli rodiče a jeli jsme domů. Na Slovensku se nám moc líbilo.